artiklar

Vi hade tur i år med midsommar!  Grönhag va campingen bredvid oss med ett staket mellan o man kunde gå över till varandra.

Midsommarhelgen

Tjabba!

Kan sammanfatta min midsommarhelg (torsd-sönd) på Öland i Köpingsvik med
- Jobba, Fylla, Däckningar, Midsommarstång, Midsommarmat, Oväntade sovplatser, Bad o Allmänt skitkul!

Ja har då jobbat varje dag så de blev ingen strand o solning för mig denna helg medans alla andra blev super bruna!  (AVIS!)

I onsdags blev de lunch me Hanna L o en sväng till Kalmarjouren (akuten typ) för att tejpa fingret. Va klumpig i skar mig i fingret på kvällen (med en bordskniv!) innan grabbarna kom ner hit. Så blev lite stressigt där.
Grabbarna kom ner hit iaf o vi handlade käk o dom drack lite.

Torsdag - Incheckning på campingen Gröndal i Köpingsvik. Fest o bad på kvällen.
Fredag - Midsommar. Fest o bad denna kväll me.
Lördag - Fest igen
Söndag - Utcheckning

Tror de blir smidigast om ja visar bilder ist för att skriva allt. Se o "njut"!  hehe

Sunes Sommar

Fick en sovgäst i tältet under natten

Snyggaste Midsommarstången!  =D

"Några" av alla solstolar som gick sönder under helgen! Dom fick campingen bredvid av oss!

___________________________________________________________________

Idag har de oxå vart jobb
handlat lite mat o käkat "midsommarmat"

Hittade den godaste sillen - Skärgårssill. Bör testas!

Hela inlägget avslutar ja me bilder från Ölands solnedgång

Ha de bra!

Tisdag

2 lediga dagar har gått utan att ja har börjat klättra på väggarna!  =)

Idag började ja dagen kl 8 me att tvätta o sen blev de städning på de me. Får besök imorrn så vill inte att de ska få astma lr nått av allt damm!  hehe
Sen gjorde ja några matlådor o rensade avloppen i badrummet.
Cyklade iväg mot Giraffen o tog bussen till Hansa City för lite mer shopping.
Hittade en jacka o en lång skjorta på Gina för halva priset (blir midsommar kläderna). In på IKEA för lite pizzabaktillbehör -kavel o pizzaskärare. =P   Provsatt soffan ja ska köpa, sååå underbar den e!  =D
En sväng till Rusta me för att inhandla nytt TREsemmé shampoo o balsam som har räckt i ett halvår!

En typisk grej för Kalmar är att de alltid blåser, mer lr mindre. Idag hade ja Fridas cykel med punka på bakdäcket (pumpade igår), allmänt trög trampad (kan tro att de e 5:ans växel i, om den nu hade några växlar..), tung kasse i cykelkorgen, uppförsbacke o givetvis motvind! Känns i benen kan ja lova!

Nu håller ja på att packa lite inför midsommar iaf. Blir Öland me Hanna i klassen o några grabbar hemifrån. Kommer nog bli kanon!  =)

Imorrn blire mer "shopping". Ska te bolaget innan allt tar slut o innan allt folk kommer!
O så blire nog en fika me Hanna L som kommer ner över midsommar.
Sen på kvällen kommer grabbarna o sover över o på torsdag blire incheckning på campingen.  =)

Nu ska ja fortsätta med packningen innan de blir Tv-dax  =)

Ny vecka, Nya tag

Idag vändes hela mitt humör - till det positiva...

Fredags: va de jobb o så hann ja me att tvätta en sväng när ja kom hem.

Lördags: Jobb. Missade bussen till Kalmar så tog en promenad till Färjestaden några kilometer bort. Sen blev de utgång med Hanna o Linda. Satte oss på O´Learys o drack lite. Trevligt!  =)

Söndag: Skulle till jobbet på morgonen o hittade inte min cykel. För så mkt drack ja inte på lördagen så ja inte kommer ihåg vart ja ställde den! Kollade runt o såg mitt lås avklippt på backen. Kul! Va bara att börja springa mot stationen, men hade turen att en buss kom förbi mig precis!  =)  hade aldrig hunnit annars!

Idag: Till jobbet en sväng för info om parken o dess regler o så. E ledig mån-ons. Frågade Frida av en slump o lite på skoj om hon visste nån som hade en begagnad cykel att sälja. Så hade hon sin cykel utanför jobbet som hon inte använde längre (gravid). Så ja tog med den hem till Kalmar. O tur va de! Cyklade min vanliga sväng som ja tar när ja ska hem från skolan. O 2 korsningar hemifrån mig ser ja något som liknar min cykel. Den står helt själv o med en trafikerad väg bredvid. O de e MIN!  =D   Ringer några samtal o så åker en polisbil förbi så ja vinkar in dom. Dom kollar min anmälan som ja hade med mig som tur va, o de va inget snack om saken, fick tillbaka den direkt! Dock hade killen (troligtvis va de en kille iaf) varit så fräck så han hade satt dit ett stort bygellås o höjt sadeln! Blev en tur till cykelverkstaden o fixat. Hanna va snäll o hjälpte mig me, hade inte klarat 2 cyklar varav en va låst!
Så hade de inte varit för Frida o att ja fick vänta på cykelbussen i 2 timmar så hade ja kanske aldrig sett den igen!
Med min egna cykel cyklade ja ner till stan för att köpa ett rejält lås! Det förra visade sig vara skitdåligt! En liten liten stålvajer i bara.
Blev lite klädshopping oxå. Gina hade halva priset på massor, så blev en del där.
Sen fixade ja även min armklocka som batteriet va slut i. O banken hann ja me oxå. Sen va ja även o handlade mat o blev sugen på majskolvar. Så de va bara hem o koka dom!  =)  Mums!

Så idag har ja fått väldigt många vuxenpoäng! + att ja e på bättre humör igen!
Man vet inte va man verkligen har förens man förlorar det!
Ska hålla koll på allt lite mer nu efter cykelincidenten. Inget kul att få nått stulet lr tappa bort nått!

Imorrn: Tvätta o fixa lite fler ärenden innan midsommar.

Shopping                                o                               Kvällsmat
2 Linnen, kofta o längre skjorta.

Hoppas ni har det bra!

Torsdag

Tjena!

Denna vecka har de varit jobb som gällt. Har ingen aning om när ja e ledig igen men får mitt schema imorrn, äntligen! Hoppas på att ja har fått ledigt dom få dagarna ja bett om bara...
Jobbet har gått bra, trivs som bara den, trots att ja sitter själv i ett litet bås o tar upp beställningar o tar betalt.
Ja jobbar dessutom stenhårt på min snygga bonnabränna. T-shirten går enda till armväcken så de kommer bli skit snyggt.. lr inte  xD

Igår invigde vi Subway i Kalmar. Riktigt gott! Vi satte oss i slottsparken o käka o fick ett antal myggbett på köpet.

Kladdkaka har de blivit en oxå, denna gång me Marabou daim i. Mums!

Imorrn blire oxå jobb. Ska försöka hinna me lite ärenden när ja kommer hem.

Måndag

Tjena

Toppenhumöret e på besök hos mig just nu. Fick reda på att ja ska göra ett lite större inköp nästa gång lönen kommer, LÄNGTAR! De kommer nämligen bli en efterlängtad soffa! Äntligen!
Annars e allt som vanligt. Har jobbat från 11-17, spungit runt lite bland de olika kassorna, lärt mig lite nytt o haft kul helt enkelt.
Så efter jobbet cykla ja o Hanna ner till stan o tog en glass på Ben&Jerrys glassbar. Tyckte inte glassen va så speciell som alla säger. Ja tog 2 olika smaker, en me chokladbananer i o en me kakdeg i. Va ju precis som att man bara hade lagt i "godisbitar" i glassen, o de kan ja lika gärna göra sj ist för att betala dyrt för en liten glass. Ingen hit för mig iaf. Nu e de bara invigningen av Subway som fattas, men de kommer vi nog göra i veckan, MUMS!  =)

Tror ni ja tycker o att åka över Ölandsbron varje dag?
Självklart gör ja de! Kolla utsikten lixom!  =)

Inte helt fel.

Hoppas ni har de lika bra mitt i landet!  =)

Söndag

Halloj!

Igår o idag va de jobb som gällde. Två goa långpass  ;)
Så himla skönt att ha nått att göra igen! Dock har ja fortf inte fått sommarschemat än men de blir nog klart snart hoppas ja! Jobb imorrn igen iaf.

I fredags kväll va ja me grabbarna från Söderport (hus för studenter). Blev lite förfest som ja inte planerat o sen drog vi vidare till Krögers o satt där o snackade o hade super trevligt!  Älskar uteserveringar! <3

Igår kväll va ja, Sandra o Veronica o käkade gott på Byttans uteservering. Lyxmat verkligen! MUMS!  =P

Ikväll ska ja slappa o se film, Hairspray som går på 4an senare, o till de blire de tacochips o tacodipp.   =P

rastlös....

Aaaaah!!  Tror ja håller på att bli tokig! Har vart ledig i tre dar nu o klättrar redan på väggarna! Ska bli skönt me jobb imorrn kan ja lova. De blir även mat på Byttan på kvällen me tjejerna, inte helt fel!
Idag va ja på en lite promenad tills regnet kom. O för andra gången i rad hamnar ja mitt bland alla studenter, fast denna gång vid IcaMaxi. Ikväll tänkte ja hänka på killarna på en utgång, så får se vart vi hamnar... Blir lugnt för mig iaf!

Partybild

Hittade en lite smårolig bild från Volym på Harrys den 2 juni.
Hela goa gänget va i ungefär samma tillstånd, mer lr mindre...   =)

Denis, Ja, Linda, Linn, Mia, Alex, Rikard, Hanna o Frida

Regn regn regn...

E lite seg på att uppdatera, men nu kör vi igen!
I lördags va vi vid slottet o grillade. Lite småkyligt o massa fågelbesök fick vi.
Dom här 2 är dessutom "kända" i Kalmar. Dom håller alltid ihop o man kan se dom överallt!
Men utöver fåglarna va de helt ok!

Söndag, måndag o tisdag va de jobb som gällde.

Onsdag va ja ledig o de fick bli en Tvätta-o-städa-dag.
Funderar bara på hur ja ska tvätta fönstrena...

Idag, torsdag, har ja oxå vart ledig.
Skit väder e de...
Rensade min garderob imorse o fick ihop 2 kassar som ska ner i källaren o som ska ges bort lr nått..
Efter de drog ja ner på stan o hamnade mitt i studenternas utspring. Deras flak kan man inte ens jämföra me våra som vi hade! Dom hade ett lakarn på varje sida av flaket! Fjuttigt om ja får säga de!

De e ju flaket som e de roliga o de som ja ge ett kul avslut på allt!  =D

Iaf.. Fick fylla på min garderob igen efter lite inköp o ska nu sortera alla dumma papper som e överallt o sätta dem i ordnig i pärmar.

Fick dessutom me mig detta hem från stan

En jeansjacka från MQ, kokbok o en ny almanacka
Helnöjd!  =)

nu ska ja fixa me allt o lite till!

Jobbsäsongen igång...

Tja!

Hemkommen från jobbet precis. Har haft det as kul idag! Fick göra massa nya saker o träffa nytt folk.
  • tog på banden + skötte skrindorna
  • lunchavlösare på alla gatukök o restauranger o souvernibutiker, sammanlagt 6 ställen. AS KUL!  =D
Så imorrn ska ja lära mig ännu fler nya saker. Ska nämligen vara i stugbyn!! nervös e bara förnamnet... Men de löser sig!
Hittade denna "lilla" fillur i en bur. Fränt!

Igår hade vi en supergo dag ute på Långviken (badställe). Ja, Hanna o Sandra låg o solade bland buskarna, så inte så konstigt att vi hade massa fästingar på oss när vi kom hem! Myggbett fick ja på köpet oxå..   X antal stycken!
Så på kvällen möttes vi vid Byttan (uteställe i slottsparken) o drack lite. Verkligen as mysigt!
Live band, solnedgång, slottet o havet i bakgrunden.

ikväll ska vi ner till slottet o grilla lite o ha de mysigt
hoppas på många sånna kvällar!

Sommarlov!

Hej hopp!

Snacka om sommarvärme idag! As varmt verkligen!  Har hängt me Hanna vid slottet hela dagen med en stor godispåse    =)   inte helt fel när man e bakis.

Blev en klockren bild på Hanna. Va lite småslöa idag...

Igår va de utgång som vanligt en onsdag + att de va terminens sista tentaslask! Förfest i Mias nya lya o sen vidare till Harrys. Blev en hellyckad kväll me mkt dans o dricka.
Dock gick tentan åt helvet, men de löser ja i augusti  =)

Inhadlade en ny klänning igår me. Helnöjd!  =D

Ja nämnde ju att de e varmt idag...

Men ska de va så!?   =D
(dock va de kvällssolen som låg på, men ändå)

Hat gött så ska ja fördriva lite tid vid denna burk...